♥♥♥G!RL K!NG Trendy oldal mindenki számára!♥♥♥
by G!RL K!NG
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Haj
     
Divat
     

1, Fall out boy: Dance Dance

2,Chelo: Cha Cha

3, System of a Down: Hypnotize

4, Pink: How knew

5, Red Hot Chili Peppers: Dani California

Szavazz a szeptemberi GK chart toplistára! Szerinted Megörzi a Fall out boy a helyét? vagy új trónbitorló kerül a helyére? Kiderül!! Szavazz!

Szavazás
Milyen az oldal?

     
www.girl-king.gportal.hu
Kiegészítők
     
Szépségápolás
     
Média
     
Koktélok
     
Linkcsere
     
Saját készítésű kattingatós játék!
     
Divat állatok
     
G!RL Honlapépítés
     
Szépségápolás történetből

A Szépségápolás történetéből I.

Azt már mindenki tudja, hogy a szépítőszerek, festékek és illatosítók használatáról már az ókor óta vannak ismereteink. Korok szerint változott ennek a divatja, attól függően, hogy az adott kor eltűrte-e vagy sem, hozzátartozott-e a társadalmi elváráshoz. A reneszánsz idején a humanista eszmény is megalkotta a maga ideális szépségét. Neves asszonyok készítették otthonukban a krémjeiket, melyek messze földön híressé és keresetté váltak. Itáliában a test és a lélek arányának harmóniájáról beszéltek, melyhez filozófiát is társítottak. Előírták, hogy a tökéletes és követendő szépség milyen legyen. Eszerint a nyak hosszú, vékony és ovális az arc, feltétlenül fekete a szem, a szempilla és a szemöldök. Fehérnek kell lennie a kéznek, a bőrnek és a fogaknak, a haj pedig dús szőke, a mézhez hasonló színű. Az ajkak, az orca és a köröm pedig piros. Nehéz dolguk lehetett a déli típusú asszonyoknak, hiszen tudjuk, hogy a természet másfajta adottságokkal áldotta meg őket. Bőrüket saját eljárás alapján próbálták meg fehéríteni, a fekete hajkoronát pedig áldozatos munkával kiszőkíteni. Sáfrányból és citromból készült kencét kentek a hajukra, és bőrüket lepelbe borítva hosszú napokig ültek a házaik teraszán, süttetve a hajukat a nap alatt. Parfümjeik pézsmaillatúak voltak. Koruk kurtizánjai művelték a szépségkikészítést legmagasabb fokon, melyet utánoztak.



A 17. században lett őrületes divat a toronymagas hajviselet, és az első női fodrászszalon 1635-ben nyílt meg Párizsban. Arcukat szublimát, ólomfehér és spanyolvörös festékekkel befedve mérgezték nap mint nap. Diderot szerint győzött a „fertelmes cinóbervörös”. A higiénia nem volt a tetőpontján, kellemetlen testszagukat a literszámra magukra locsolt illatosítókkal próbálták ellensúlyozni. Még szerencse, hogy túléltük! E túlzásokra reagálva a 19. század női felhagytak az ilyen mértékű festékhasználattal. Púdereiket finom gyöngyökből és gyöngyházból állítottak elő, legáltalánosabb alapanyag azonban a bizmut volt. A hangsúly a higiéniára és testápolásra helyeződött. Divatos keleties nevű kozmetikai termékeket reklámoztak, cikkek és könyvek jelentek meg a természetes szépség ápolás tanácsaival, óvták vevőiket az egészségre ártalmas anyagoktól, így a sorozatban készült krémektől. Ellenálltak a Pond's krémekkel szemben is. Előtérbe helyezték a házi készítményeket, például tojásfehérje pakolást, bőr frissességre vékony, marhahússzelet pakolást, korpafürdőt, narancs és jázminvirágos fürdőt. 1828 óta használhatták a Guerlain jó minőségű termékeket. 1866-tól a cinkoxidból készült púdert, és a japán rizspor is elterjedt. Ennek ellenére mindig voltak sarlatánok, akik csodát ígérve, tönkretették és elcsúfították a megszépülni vágyó hölgyeket!

Az ipari forradalom fejlődése kihatott a vegyészet előmenetelére is. Párizs az elegancia és kifinomult ízlés fővárosa, amikor az érdeklődők a világkiállításra érkeznek ide. A nők versengenek a szépség és luxus dolgában. A korabeli krónikák pedig tele vannak a különcségek és a botrányok históriáival. Újfent rengeteg házilagos és kockázatos recept cserél gazdát, melynek egyetlen célja a férfiak meghódítása bármi áron. Gépi eljárások előnyeiről zengnek a reklámok, melyek állítólag kiegyenesítik, lekeskenyítik az orrokat, kenőccsel bevont gumimaszkok, ránctalanítóval átitatott szalagok. Mindenki fiatalos hamvas bőrt szeretne, eltüntetni minden bőrhibát. Ez már nagyon ismerős probléma számunkra is. Az alakot is fűzőbe szorítják, darázsderék, kidomborított keblek és tompor a nőiességért, egyesek a szófogadatlan bordákat sebész által kioperáltatják, vagy áthelyeztetik. Megjelennek az első samponok, főzött fekete szappanból és szódakristályból, összetétele miatt azonban csúnya lerakódások keletkeznek a fejbőrön. Drasztikus hatású az olíva- és kókuszolajjal kevert lúgkőszappan is. Hihetetlen, de a 20. század elején, újra tartja magát az a hit, hogy a testi higiénia veszélyes az egészségre! A párizsi akadémia óva int a rendszeres tisztálkodástól, mert „megereszkedik az izomzat, megfakul a bőr, továbbá meddőséget okoz és elrontja az ember kedvét”. Számos vita tárgya, hogy meg kell mosni az arcot, vagy nem! Szót is fogadtak az okos lányok, és elterjedt a „cicamosdás”. Amerikában betiltották a fürdőkád használatát. Hosszú idő után Angliában lesz újra divat a fürdés.

A Szépségápolás történetéből II.

A test- és arcápolás modern fejlődése Harriet Hubbard Ayer-től számítható. Az ő helyére lépett később Elizabeth Arden és Helena Rubinstein, megkezdődik a szépségszalonok időszaka. A felismerésekhez szükség van vegyészeti újításokra és a haladó szellemű fogyasztókra is. 1889-ben megjelenik a fűző helyett a melltartó, Herminie Cadolle fűzőkreátor alkotásában. Színésznők levágatják a hajukat, néha egészen fiúsra, az ismert írónő Colette, férfi ruhát hord, elválik férjétől. Az átlagnő, csak a '20-as években szakít a béklyókkal. A fodrászszalonokba bekerül a szárítógép őse, Eugéne Schueller feltalálja a hajfestéket, megalapítja cégét, mely később L'Oréal néven óriási karriert fut be. Egy hamburgi patikus kikever egy olajos-vizes alapú emulziót, ami megfékezi a bőr vízkészletének elpárolgását, a Nivea nevet adja neki. Tehát megfogalmazódik a hidratálás fogalma. Az egészségügy és orvostudomány fejlődése magával hozta, hogy betiltották a mérgező anyagokat, így a kozmetikai termékek is egészségesebbek lettek. 1886 óta alkalmazzák a savak és elektromos áram segítségével a hámlasztást, a peeling ősét. Eltávolítják a bőrszövet felső részét, hogy frissességet adjanak a bőrnek. Parafin befecskendezésével képesek megduzzasztani az orcát, vagy a szemhéjat, eltüntetve a ráncokat. Az arcfesték palettája is kiszélesedik, folyamatosan megújulnak a színek, legsikeresebb a francia Coty és Caron márka termékcsaládja. Természetessé válik a smink, elsődleges cél az egészséget jelentő rózsás-sápadt hatás elérése. A Bourjois cég gyárt '12-ben először púder jellegű pirosítót préselt formában, az addigi krémes vagy folyékony helyett. Az új utazó neszesszerbe, a krémek és púderek mellé bekerülnek a szemöldökceruzák, ajakrúzsok és körömlakkok is.
Európa előtt megnyílik az arab világ kultúrája. Hennával és fekete porral festik a szemüket. Gondoljunk a némafilmek világára, ott is használják ezt a trükköt, kihasználva, hogy a fekete kontúr megnagyobbítja a szemet. Olaszországban megszületik a dívák korszaka, megjelennek a femme fatale, azaz a végzet asszonyai. A filmipar kitermeli a mai értelemben vett sztárokat. Lapok közlik életüket, botrányaikat, kalandjaikat és gázsijukat.

Az I. Világháború azonban megszakítja ezt a töretlen fejlődést, a nők is részt vállalnak a háborús feladatokból, vagy az otthon maradottak ellátásáról kell gondoskodniuk. Ezáltal a kemény munka által azt is bebizonyították, hogy a férfivilág munkáját is képesek elvégezni, kivívva ezzel függetlenségüket. Praktikusabb lesz a viselet, rövidebbek lesznek a ruhák. A sötét kosztümhöz blúzt, alatta melltartót és harisnyatartót hordanak. A kórházak elengedhetetlen fertőtlenítése példamutató lett, a polgári élet tisztasági igényességére is. A plasztikai sebészet is elindult a maga térhódító útján, melyet a háborús sérülteken helyreállító, esztétikai műtétek végrehajtása hívott életre eredetileg. A bőrápolás területén vakmerő szokások terjedtek el, a mandulával kevert, nyers vagy főtt, tört vagy reszelt burgonya lemosótejként, tisztítópasztaként vagy bőrlágyító kenőcsként szolgált. Szájvíz helyett, fogkrém - barnás színű, karbolsav illatú szappan - használata terjed. Chanel diktálta az egészen rövid haj divatját, és megjelenik a dauer őse a hajgöndörítő gép, amellyel végre tartós hullámokat tudnak készíteni. A háború utáni fellélegzés, fiatalos, dinamikus változásokat hoz magával. Divatba jön a jazz, a charleston és a sportautó, a képzőművészetekben a szürrealizmus és az art deco, ami azért is fontos nekünk, mert a szépészeti kellékek csomagolásának, dobozkáinak díszítése szorosan összefüg az aktuális stílusirányzattal. Minden egyes csomagolás valóságos kis remekmű és miniatúra, melyeket gyakran híres festők terveznek meg.

Új nőideál jelenik meg, aki a férfiakból kiábrándult, független, nyilvánosan dohányzik és botrányt kavar. Elég csak Joséphine Baker szélsőséges példáját megemlíteni, mindenki tudja miről van szó, ez a sötét bőrű táncosnő egzotikus erotikájával bűvöli el a varieté világát. Párizsban születik meg az igazi sikere.
Amerikában 1921-ben választják meg az első szépségkirálynőt, s ettől kezdve divatba jön a szépségversenyek rendezése világszerte. A legszebbek számára lehetőség nyílik a modellkedésre a szépségiparban, de igazán vonzó szakma akkor kezd lenni, amikor '23-ban John Robert Powers megalapítja az első modellügynökséget. A nagyon sok, száműzött orosz arisztokrata, akik Franciaországban élnek a szláv hatású a gyöngysminket hozzák magukkal, kevés folyékony viaszt helyeznek a szempilla végére, gyöngysorhatású látványt elérve vele.
Mivel a ruha leegyszerűsödött, önálló elkészítése is lehetővé vált, a csináld magad mozgalom hihetetlen méreteket öltött, egyrészt a háború utáni szükség, másrészt a fogyasztási vágy kielégítésére. Képes női újságok szabásmintái nyújtottak ehhez segítséget. A fiús alkat elérése érdekében a kebellaposító, a csípőszorító és a combok szoros elkötözésétől sem riadnak vissza a nők. A divat követése a hajviseletben igen jól meghatározható, ezért a fodrászatok és a hajvágás technikája rohamos fejlődésnek indult. Franciaországban tíz év intervallumában huszonötezer fodrászműhely nyílt meg! A hajgöndörítést és berakást gőzgép segítségével végzik, a londoni Karl Nestlé találmánya alapján. A hajápolási termékek fejlődése is párhuzamos az igényekkel, a Ströher testvérek, a Wella cég alapítói, a tartóshullámgépek szabadalmának tulajdonosai. Hamarosan piacra dobják az ehhez szükséges folyadékot és hajápoló krémeket az Eugéne név alatt. A L'Oréal kifejleszti az ősz hajra való festéket.

A Vogue 1921-es száma részletesen leírja, hogy egy „jólnevelt” hölgynek illik ismerni a smink fortélyait és használni is azt. A mozinak is meghatározó lesz a szerepe az átlag ember divatjában. A hollywoodi stúdiók ezentúl sminkessel dolgoznak, akik a felvételek során folyamatosan ügyelik, hogy a színészek arcfestéke a helyén maradjon. A filmes igények kielégítésére fejlesztik ki a tartós kozmetikai cikkeket, mint a csókálló rúzs, szempillagöndörítő és a vízálló szempillafesték. Az erősebb smink lesz a divat, és a mozinézők milliónyinak követendő minta, amit a kedvenc sztárjaik viselnek a vásznon. Kezdenek odafigyelni arra, hogy a szemfesték és rúzs színe harmonizáljon a ruha színével!
A sportolás iránti igény, elfogadtatta a lebarnult bőrt, mint az egészség jelképét, Coco Chanel és Jean Patou tervezők divatba hozzák a tengerparti napozást és a hozzá tartozó kényelmes viseletet, a jersey trikót, a bő nadrágot, csíkos Chanel fürdőruhát és Patou napolaját.

     

 

Menü
     
Hányan vagyunk,
Indulás: 2004-12-15
     
Ezotéria
     
A hét képe
Szavazás
Mi legyen az oldal következő design színe?

Sztárok
     
Adj 5leteket
Cowparade-tehén az utcán
     
Szavazás
Szavazás
Teccenek ezek a különleges tehenek?

     
Köszy
¤Summer¤
     
Tanuljuk meg...
     
Site testvérek

     
Sztárok különös halála
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?