|
Zoób Kati
divatbemutató
"A fél évig tartó tél úgy hatott rám, hogy amikor a tavaszi
kollekcióhoz kerestem az anyagokat, néha olyat választottam ki, amelyik nem is
az én ízlésemet tükrözi" - mondta Zoób Kati a tavaszi nyári kollekciójának
bemutatása után egy napszínű kanapén ülve, mialatt a Velvet két munkatársa
pezsgővel a kezében egy divatvátesz jóslatáról faggatta, amelyben a haute
couture halálát emlegette. Mielőtt erre a luxusipar számára rendkívül fontos
témára rátérnénk, szót ejtünk arról, hogy is került ez szóba.
Zoób Katti divatbemutatójára kaptunk meghívót, amelynek egyik
jellegzetessége, hogy az esemény egyúttal a nemrég nyílt Szent István körúti
szalonjának avatóünnepsége. A rombuszmintáiról híres tervező az "új, nagyvárosi
eklektika" és az "organikus díszítőrendszer" jegyében tervezte, legalábbis az
ismertetőben ezt olvastuk.
A kis híján
600 négyzetméteren elterülő kétemeletes szalonban elsőre valóban úgy éreztük
magunkat, mintha menő divatújságírók lennénk egy klasszicista stílusú párizsi
gangon. Bár azt nem értettük, miért kell esőben várakoznunk a kezdési időpont
után tíz perccel a belvárosi bérházban, meggyőztük magunkat, hogy ennyi késés a
többi világváros rangos divateseményein is belefér.
Az esemény családiasnak ígérkezett, a regisztrációs pultnál a
varroda alkalmazottjai várták a vendégeket, az asszisztens pedig a tervezőnő
kreációját viselte, amely úgy tűnt, nem az ő huszonéves korosztályának készült.
A falon az Eltűnt idők nyomában című darab plakátját láttuk, amelyről kiderült,
az előadásra Zoób Kati készítette a ruhákat. Elragadóan giccses filmes díjátadók
híján nálunk ezek azok a megfelelő alkalmak, ahol a magyar tervezők szélesebb
körben is megmutathatják a kreációikat.
Tulajdonképpen egészen jól
éreztük magunkat a bőrünkben, ameddig el nem kezdődött a bemutató. A szépen
berendezett szalon, a finom száraz minőségi pezsgő, a selyemkanapék és a műanyag
Philippe Starck székek tényleg megállták volna a helyüket akár Párizsban,
Milánóban vagy Londonban, pláne, hogy ehhez hasonló, manapság szabvány jellegű
enteriőrt lehet felfedezni a Fashion TV közvetítéseiben tízből hat alkalommal.
Csak épp Magyarországon nem jár a stáb szinte soha érdeklődés és megfelelő lobbi
hiányában.
Az első baljós jel a Zoób Kattit felkonferáló John Walford volt.
A szervezők szerint ő Vivienne Westwood, a punk nagyasszonyának egyik jobb keze,
valójában csak egy szimpla ceremóniamester volt, angol lévén hiteles brit
akcentussal. A papírról felolvasott, közhelyekből összeállított felkonfból
megtudhattuk többek közt, hogy Zoób Katti, aka "Katti Zúb" valódi sztár, akikre
mi magyarok igazán büszkék lehetünk, mert hát a miénk.
Burda-örökség és a Wesselényi utcai ruhaboltok
A
kellemetlenséget csak fokozta, hogy a végre valahára elhúzódó tolóajtó mögött a
tervezőnő állandó stylistja, maga Lakatos Márk téblábolt nagy lila
selyemkendőben a kifutón, majd látszólag annyira zavarba jött a malőrtől, hogy
az első sarokba, a DJ-pult mögé be is futott zavarában.
A bemutató ruhái a tervező szerint az újvárosi eklektika
jegyében születtek. Azt pontosan nem tudni, hogy ez Zoób Katti szerint mit
jelent, hacsak nem azt, hogy össze nem illő darabokat kombinálunk, minek
következtében még az egyes jobb darabok is úgy néznek ki, mintha a 97-es Burda
magazin inspirálta volna őket. A rengeteg fényes, néhol szinte a bélésanyagra
emlékeztető barna és rózsaszín szoknyaanyag láttán a Wesselényi utca mentén
található anyagboltok kínálata jutott eszünkbe. Rejtély maradt továbbá az is,
hogy kinek szánta a tervező kedvenc darabjait, a zörgő flitterekből álló
szoknyákat, melyek már négyméteres távolságból is jeleztek érkezésükről, tehát
egy unalmas parti közben angolos távozásra alkalmatlanok.
Fagyirózsaszín és Zoób-hagyomány
A tervezőnőt a saját
bevallása szerint minden, őt ért inger képes megihletni, ugyanakkor a ruhái
mindig az előző kollekció újra és továbbgondolt változatai. Az arany és a bézs
szín láthatóan örök, mert mindig megjelenik. Ezúttal fagyirózsaszín szoknyát is
láttunk, de reméljük, ez nem lesz a Zoób-hagyomány része. Annak ellenére, hogy a
ruhák legtöbbje nem a mi ízlésvilágunkat tükrözte, mi drukkolunk Zoób Kattinak.
Egyrészt mert elhittük neki, hogy szívből próbálkozik, na és persze azért is,
mert a miénk.
| |